--<FIFA 08 bajnokságok>--
--<FIFA 08 bajnokságok>--
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Üdvözöllek

 
Menü
 
Ea-Fifa
 
VB 2010
 
Bajnokok Ligája zene
<bgsound src="http://www.ftpweblap.extra.hu/bl.mp3" loop=true>
 
---Mezek---

Football átigazolások 2007

 
-Milyen bajnokság legyen még??
Milyen bajnokság legyen még?
Mi legyen

BL
Angol bajnokság
Német bajnokság
Olasz bajnokság
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
---BL 2008---
 
Ea Sports

n EA).

Az Electronic Arts a videójáték-ipar egyik vezető fejlesztő és kiadó cége  1982-ben alapította Trip Hawkins. Videojátékokat kiadó cégként 2 milliárd USA dolláros éves forgalmával a legnagyobbnak számít. Az EA sikere az évek során fejlesztett számos sikeres játékán alapult


Története

Az Electronic Arts-ot Trip Hawkins alapította, miután megvált korábbi munkahelyétől, az Apple Computertől, ahol mint stratégiai és marketing-igazgató dolgozott. Hawkins 1982 nyarán alapította a vállalatot 200.000 USA dollárral. Az általa újonnan alapított vállalat neve: Amazin' Software lett.

1982 szeptemberére, a kezdő csapat már összeállt. Az eredeti tagok között volt:

  • Rich Melmon, kereskedelmi és marketing-igazgató (korábban a helyi PR ügynökség elnöke)
  • Dave Evans, producer 
  • Pat Marriott, producer
  • Joe Ybarra, producer 
  • Jeff Burton, értékesítés
  • Bing Gordon, marketing 
  • Stephanie Barrett, adminisztrátor

Hawkins üzleti tervét 7 év tervezés után, 1982 októberében véglegesítette, és novemberben már a saját irodájában volt. Az első irodája, egy a San Francisco Airport leszállópályájára néző épületben volt. Karácsonyra még négy embert szerzett a csapatba:

  • Tim Mott, VP Technology 
  • Dave Maynard, engineer
  • Steve Hayes, engineer
  • Stewart Bonn, producer

Más munkavállalók: Nancy Fong, aki 1983 márciusában csatlakozott a művészeti osztályhoz.

A többi alapító egyáltalán nem kedvelte az Amazin' Software nevet, ezért 1983 októberében egy megbeszélést szerveztek, hogy jobb nevet találjanak a cégnek. Az üzleti tervben a „SoftArt” név szerepelt javaslatként. Ez a név azt volt hivatott jelenteni, hogy a cég által fejlesztett szoftver egy új művészeti ág. A Software Arts nevű cég – az egykor nagysikerű VisiCalc táblázatkezelő alkotói – azonban nem engedélyezték számukra az övékhez ennyire hasonlóan csengő név használatát, pedig az ötlet valamennyi résztvevőnek tetszett.

Ekkor Gordon felvetette az „Electronic Artists” nevet, adózva ezzel a United Artists filmvállalatnak. De Steve Hayes ellenezte: „Mi nem vagyunk művészek, ők azok...”. Ez alatt azt értette, hogy nem az EA, hanem az általa kiadott játékok fejlesztői a művészek. Végül Tim Mott volt az, aki az Electronic Arts nevet javasolta mely mindenkinek tetszett és amelyet valamennyien elfogadtak.

Az 1982-es üzleti terv értelmében, az EA eredeti üzleti céljai közül az egyik az volt, hogy körülbelül 6 év alatt milliárdos vállalattá nője ki magát. A másik cél „olyan szoftverek készítése személyi számítógépre, melyek önamugkban is értékesek„. Abban az időben, Electronic Arts volt a 136-ik játék kiadó vállalat az USA-ban, de az első, amelyik elérte a milliárdos nagyságrendet (és már 12 éve folyamatosan tartja).

Már a kezdeti időktől jellemző volt rájuk, hogy fejlesztőinek nevét feltüntették termékeiken. Az EA volt az első videójáték-kiadó, mely úgy bánt a fejlesztőivel, mint a rocksztárokkal, abban az iparban, mely a fejlesztőket azelőtt leginkább gyári munkásokként kezelte. Ez a jellemvonásuk a későbbiek során tovább erősödött az EA csomagolásával, mely a késői 1980-as-1990-es évek zenei albumainak borítójára hasonlított. Az EA fejlesztőire rendszeresen „művészekként” utalt, és fényképeiket is megmutatta teljes oldalas reklámjaikban és a játékok csomagolásán. Az EA bőségesen meg is osztotta bevételeit a fejlesztőkkel, mely az ő vonzerejüket is növelte az iparon belül. Az újfajta bánásmód miatt az EA könnyedén szerezhetett jobbnál jobb fejlesztőket.

1983 májusában az EA a következő játékokkal mutatkozott be:

  • Hard Hat Mack az Atari 800-hoz és az Apple II-hez
  • Archon Atari 800-hoz
  • Pinball Construction Set az Atari 800-hoz és Apple II-hez
  • Worms az Atari 800-hoz
  • M.U.L.E. az Atari 800-hoz

Az Archon, a Pinball Construction Set, a Worms, a M.U.L.E. még manapság is figyelemreméltó mérföldkövek a videójátékok történetében.

Később, a nagyon jó személyi számítógépeknek köszönhetően az Electronic Arts kiadta a termékeit személyi számítógépekre is, úgy mint konzolra. Trip Hawkins végül otthagyta a céget és megalapította a mára már eltűnt 3DO vállalatot.

Noha a Szilikon Völgyben kezdte, az EA központja ma Dél-Kaliforniában van.


Védjegyek 

Manapság az EA számos védjeggyel operál. Ezek:

  • EA Games: minden nem-sport játék
  • EA Sports: valósághű sport szimulátorok
  • EA Sports Big: extrém sportjátékok
  • Pogo.com: online játékok weboldal, számos EA védjegyes kapcsolt áruval

Az EA egybeolvadt, vagy megvásárolt számos más fejlesztőt, beleértve a Westwood Studios-t (a Command & Conquer készítője) és a Maxis-t, akivel együtt a The Sims, SimCity és a Theme Park is a tulajdonába került.

Az EA is működtet az AOL-on keresztül különféle játékcsatornákat.


Érdekességek 

Az EA klasszikus Derékszög/Kör/Háromszög egyesített jelét Barry Deutsch, a Steinhilber Deutsch and Gard design cég munkatársa tervezte. A 3 alakzat az alapvető „grafikai abc”-t jelenti. A kép raszteresítve van, ezzel a technológiára utal.

Sok vásárló összetévesztette a derékszög/kör/háromszög logot, s azt gondolta, hogy „EOA”-t jelent. Úgy gondolták, hogy az „E” az „Electronic”-ra utal és az „A” az „Arts”-ra. Az „O”-ra vonatkozóan nem volt ötletük, leszámítva egy-két esetet, amikor az „o”-t az „Electronic”-ban található „o”-nak tartották.

Nancy Fong és Bing Gordon ötlete volt, hogy ezt a formát rejtsék el a játékok dobozain. Az ötletet a városi legenda adta, mely a Playboy magazin nyuszijainak elhelyezkedésére próbál magyarázatot adni.


Kritikák

Az EA-t néha kritizálják, mert „olyan mint a Microsoft, csak ő a játékiparban”, kifejezetten az miatt, mert megvásárol kisebb fejlesztői studiókat, önös érdekből, hogy a fejlesztőket run-of-the-mill típusú programok megírására „kényszerítse”. Például Origin és terméke az Ultima VIII: Pagan és az Ultima IX: Ascension az EA saját termékként mutatta be őket and these two are considered among the worst of the series, obviously aimed at lowest common denominator audience (Richard Garriott, the originator of the Ultima series, wasn't fond of EA at all, and previous Ultima games contained some subtle attacks o In general, late productions have generally been not known for their originality.

 

 
Ne lopj az oldalunkról!

 
Pontos idő!
 
Statisztika
Indulás: 2007-07-11
 
naptár
2025. Április
HKSCPSV
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
<<   >>
 
-Amivel játszunk-

 
Hírek a foci világából

 
--Haverok oldalai--
 
Online
online
 
 
--->|||ChAt|||<---
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 

A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    &#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG